Yağlı ciltlerin de nemlendiriciye ihtiyacı vardır

• Yağlı ciltlerin de nemlendiriciye ihtiyacı vardır

Her cildin nemlendiriciye ihtiyacı vardır. Özellikle kuru ciltlere nemlendirici uygulamak çok yaygın olsa da, yağlı ciltlerin de uygun ürünlerle nemlendirilmesi gerekir. Çünkü cilt, yeterince nemli olmazsa, cilt daha fazla sebum (yağ) üretir.

Yağlı cilt, ciltteki yağ bezleri çok fazla sebum ürettiğinde ortaya çıkar. Sebum cildi koruyan ve nemlendiren mumsu ve yağlı bir maddedir, ayrıca cildi sağlıklı tutmak için çok önemlidir. Ancak, çok fazla sebum üretimi cildin yağlanmasına, gözeneklerin tıkanmasına ve sivilcelenmeye neden olabilir. Yağlı cilt bakımı, genellikle düzenli cilt bakımı alışkanlığı gerektirir.

Cildiniz Yağlı mı?

Cilt yağlanması sıklıkla yüz bölgesinde görülür. Yağlı cilt belirtileri şunlardır:

Parlak veya yağlı bir görünüm
    Ciltte çok büyük veya belirgin gözenekler
    Kalın veya pürüzlü görünen cilt
    Ara sıra veya sürekli sivilce problemi
    Tıkanmış gözenekler ve siyah noktalar
    Cildi yağlı insanlar, cildine uygun bir makyaj ürünü bulma konusunda sıkıntı çekebilir, çünkü makyaj malzemesi sebumla karışabilir ve bu da farklı bir yoğunluk sağlar. Yağlı cildin semptomları ve şiddeti insanlar arasında değişir. Genetik, cildin nasıl yağlı olduğu konusunda bir rol oynayabilir. Hormon değişiklikleri veya yüksek stres seviyeleri de vücut tarafından, sebum üretimini artırabilir.

Yüzünüzü düzenli olarak yıkayın

Düzenli yıkama, cilt üzerindeki yağ miktarını azaltabilir. Fakat bu çok sık yıkamak cildin yağ dengesini düzenler anlamına gelmemelidir. Cildi çok sık yıkamak cildin fazla kurumasına, ve bu durum karşısında koruma mekanizması nedeni ile cildin daha fazla yağ üretmesine ve dolayısı ile ciltte yağlanma artışına neden olabilir.

Yağlı ciltlerin yıkanması için aşağıdaki yöntemler önerilir:

• Nazik bir sabun / yıkama jeli ve ılık su ile yıkayınız.
    • Cildi tahriş edebilecek veya kurutabilecek, daha fazla sebum oluşturarak tepki oluşturabilecek kokular, ilave nemlendiriciler veya sert kimyasallar içeren sabunlardan/yıkama jellerinden kaçının.
    • Sürtünme, cildi daha fazla yağ üretmek için uyarabileceğinden, dermatoloğunuzun önerisi olmadan peeling ürünlerini kullanmayın.

Bunlar etkili değilse, dermatoloğunuzun önereceği bazı ilaç içeren akne bakım ürünleri, size yardımcı olabilir. Bu ürünler, yağlı cilt ile mücadele edebilecek asitler içerir, örneğin:

• Salisilik asit
    • Glikolik asit
    • Betahidroksi asit
    • Benzoil peroksit

Bu asitler bazı cilt tiplerini tahriş edebilir. Yeni bir ürün kullanmaya başlarken, vücudun nasıl tepki verdiğini görmek için önce küçük bir cilt bölgesinde kullanın. 2-3 hafta süresince günaşırı ve kuru cilde( yıkandıktan sonra 40 dakika beklemiş cilde) uygulama yapın. Sadece yağlı cilde sahip olan ve akne vulgaris şikayeti olmayan pek çok insan için koku içermeyen gliserinli sabun ve ılık su işe yarayabilir.

Uygun tonik kullanın

Alkol içeren sıkılaştırıcı tonikler cildi kurutmaya eğilimlidir. Ancak, bir 2014 çalışmasına göre, cadı fındığı gibi doğal ürünlerin cildi yatıştırıcı özellikleri gösterilmiştir. Cadı fındığı yüksek oranda tanen içeren doğal bir sıkılaştırıcı ve antienflamatuvardır.

Doğal sıkılaştırıcı tonikler, genişlemiş gözeneklerin daha küçük görünmesini sağlar ve gözenekleri tıkayabilecek en küçük ürün veya makyaj kalıntısını bile temizler. Fakat bazen tonik kullanımı ciltte karıncalanma ve kaşıntı yapabilir. Bu, daha fazla sebum üretimine yol açabilecek bir tahriş belirtisi olabilir. Olası bir tahrişten kaçınmak için, yeni bir tonik kullanmadan önce, cildinizin küçük bir bölgesinde test etmeniz önemlidir.

Cildinizi nazikçe kurulayın

Yüzünüzü yıkandıktan ve tonik kullanıldıktan sonra, yumuşak bir havlu ile ovalamadan, dokunup çekerek kurutmalısınız. Kurulama işlemi dikkatle yapılmalıdır. Cildinizi bir havluyla veya sert bir bez kullanarak, ileri geri ovalarsanız, daha fazla sebum üretmesi için cildinizi uyarabilirsiniz.

Yağ emici kağıtlar kullanın

Birçok kozmetik devi, cildi yağdan arındıran özel olarak tasarlanmış emici kağıtlar üretmektedir. Yağ emici kağıtlar, ciltteki sebum üretimini durdurmaz, ancak daha az parlak görünmesini sağlamak için gün boyunca ciltte biriken aşırı yağı emmek için kullanılabilir.

Ayrıca salisilik asit veya glikolik asit gibi maddeler içeren, hazır temizleme pedleri de deneyebilirsiniz. Gözeneklerinizi ve cildinizi temizlerken, gün boyunca üretilen fazla yağın alınmasına yardımcı olabilir.

Düzenli olarak yüz maskesi kullanın

Bazı yüz maskeleri yağlı cildin tedavisi için faydalı olabilir. Bunlar aşağıdakileri içerebilir:

• Kil: Smektit veya bentonit gibi mineraller içeren maskeler, deriyi tahriş etmeden yağı emer ve cildin parlaklığını ve sebum seviyelerini azaltır. Cildin kurumasını önlemek için sadece arada sırada kullanın ve daha sonra nazik bir nemlendirici uygulayın.
    • Bal: 2011 yılında yapılan bir çalışmada doğal çiğ balın antibakteriyel ve antiseptik özellikleri olduğu bildirilmiştir. 10 dakika beklettiğiniz bal maskesi, cildi yumuşak tutarken akne ve cilt yağlanmasını azaltabilir.
    • Yulaf ezmesi: Koloidal yulaf ezmesi içeren maskeler, bir 2014 çalışmasında önerildiği gibi, cildi temizlemenize yardımcı olabilir. Yulaf, tahriş olmuş cildi rahatlatabilecek nazik ve temizleyici saponinler, antioksidanlar ve antienflamatuar bileşikler içerir.

Nemlendirici Uygulayın

Yağlı bir cilde sahip olan birçok kişi, cildinin daha yağlı görüneceği korkusuyla nemlendiricilerinden uzaklaşırken, doğru nemlendiriciler kullanılarak ciltteki yağlanma dengelenebilir.

Çok yağlı cilde sahip kişiler için, yağsız bir nemlendirici cildin nemlenmesine ve korunmasına ve yağlanmadan temiz kalmasına yardımcı olur. 2014 tarihli bir araştırma, aloe veranın akne ve yağlı ciltleri tedavi etmek için iyi bir nemlendirici olduğunu göstermektedir. Aloe veradaki bazı bileşikler, cilt üzerinde doğal olarak yatıştırıcı bir etkiye sahiptir.

Güneş kremini ihmal etmeyin

İyi bir cilt sahibi olmak için en önemli 3 şey, düzenli bir cilt temizliği, uygun bir nemlendirici ve güneş kremi kullanımıdır. Güneş kremleri çoğu zaman ihmal edilir. Oysa hafif güneşin cildinizi ve aknelerinizi hafif de olsa kurutucu etkisi varken, yoğun güneşte kalmak akne ve yağlanmayı tetikleyebilir. Yağlı ciltler için özel olarak hazırlanmış güneş kremleri vardır. Daha çok fluid ( akışkan) yazan güneş kremlerini tercih edin. Her oil free( yağsız) ibaresi her kişi için geçerli değildir. Kullanımınız arkasından cildinizde yağlanmanın devamı veya artması fluid veya oil free yazılmış bile olsa ürünün size uygun olmadığı anlamına gelir .

Makyaj cil yağlanmasını önemli oranda tetikler. Çünkü üretilen yağın dışarıya atılmasını engeller, cilt içerisinde kalan yağ, cildimizde barışık yaşayan bakteriler ile birlikte cilt içerisinde tıkanıklılara sebep olur ve yeni akne, siyah/ beyaz nokta oluşumları ortaya çıkar. Mutlaka makyaj yapmak isterseniz uygun ürün konusunda öncelikle dermatoloğunuz ile görüşün.

Dermatoloji uzmanları kozmetik danışmanlık da vermektedir. Önce bir dermatoloji uzmanı ile görüşüp, cilt yapınızı belirleyip varsa dermatolojik başka hastalıklarınızı saptayıp arkasından bu tür ürünleri kullanmak daha faydalı olacaktır. Çünkü hassas ciltlerde her ürünün kullanımı uygun olmaz, ve ürünler iritasyon ( tahriş) yapabilir. Ayrıca ürünlerin yanlış kullanımı da hem dermatit oluşumuna, hem de cildinizin yağ dengesinin bozulmasına sebep olabilir