Saç Ekimi Hakkında Pratik Bilgiler

• Saç Ekimi Hakkında Pratik Bilgiler

Saç Ekimi Nedir?

Kafanızdan alınan greft foliküllerinin kellik bulunan başka bir bölgeye nakledilmesi için kullanılan bir tekniktir. 20 yaşından 60 yaşına kadar herkes saç ekimi yaptırabilir.

Saç Ekiminin Teknikleri veya Çeşitleri Var mıdır?

Saç ekimi

Saç ekiminin iki tekniği vardır:

• FUT (foliküler ünite saç ekimi): Kafa derisinin arkasından bir saç şeridinin çıkarıldığı eski bir tekniktir. Daha sonra şeritten alınan saç telleri, kel olan alana transplante edilir.
    • FUE (foliküler ünite ekstraksiyonu): 0,6 mm ila 1 mm arasında değişen kıl folikülünü bir alandan alıp, diğer alana transplante etmek için kullanılan yeni bir tekniktir. Çok iyi estetik sonuçlara sahiptir ve dikiş gerektirmez.

Saç Ekimi Ne Kadar Sürer?

İşlem süresi, kellik bulunan alanın doldurulması için gerekli olan greft sayısına ve saç teli alınan bölgenin folikül yoğunluğuna bağlıdır. Saç ekimini tamamlamak için 4 saat ila 12 saat arasında zaman gerekir.

Saç teli alınan alanın iyi olmaması halinde, saç ekimi iki parça halinde yapılabilir. İlk seansta birkaç greft yerleştirilir ve daha sonra bir ay veya iki ay boyunca tekrar saç alınan alanda, saç uzamasına izin verilir ve sonra tekrar kalan greftler yapılabilir.

Saç Ekimi Acı Veriyor mu?

Saç ekimi

Saç ekimi, kesinlikle ağrısız bir işlemdir. Öncelikle hastaya lokal anestezi verilir, sonrasında işlem ağrısız olur ve hasta çok rahattır.

Saçlar Nereden Alınır?

Greftler yani yeni alanına transfer edilecek saç telleri, hastanın kafa derisinin arkasından çıkarılır. Gerekli olduğu durumlarda göğüs, sırt veya sakal kılları da kullanılabilir.

Saç Ekimi Kalıcı mıdır?

Evet, kalıcıdır ve nakledilen saç telleri 60 ila 70 yaşından önce dökülmez.

Saç Ekiminden Sonra Herhangi Bir İlaç Kullanmaya Gerek Var mıdır?

Evet, saç teli reddini önlemek ve kıl köklerini güçlendirmek ve uzamasını hızlandırmak için başlangıçta birkaç ay, az miktarda ilaç verilir.

Saç ekimi

Ne Kadar Doğal Görünür veya Doğal Görünmeyebilir mi?

Uzman ellerde yapıldığunda doğal görünür. Daha yeni teknoloji sayesinde doğal bir görünüm veren doğal bir saç çizgisi tasarlanır. Ayrıca kişinin kendi kılları kullanıldığında renk ve doku eşleşmesi mükemmeldir.

Saç Dökülmesi Nasıl İlerler?

Yaşlandıkça saç dökülmesi bir ömür boyu devam eder. Bu nedenle, saç ekimi saç dökülmesini iyileştirmek veya tamamen durdurmak için tasarlanmamıştır, daha ziyade inceltilmiş ya da zaten kel olan alanları doldurmak için tercih edebileceğiniz bir tedavidir.

Saç ekimi

Doktoru Neye Göre Seçebilirsiniz?

Genel olarak, kendi cilt doktorunuzdan, aile hekiminizden, kellik teşhisi koyan doktorunuzda veya başka bir hastadan edindiğiniz bilgiler ve tavsiye yolu ile doktorunuzu bulabilirsiniz. Saç ekimi cerrahını seçerken bilmeniz gereken ilk şey doktorun uzmanlık alanıdır. İdeal olarak, bir dermatolog veya plastik cerrah olmalıdır. Bir dermatolog, deri ve saç hastalıklarının tıbbi ve cerrahi tedavisi için en iyi seçim olacaktır. Dermatologlar, doğru teşhis koyma ve tüm tedavi seçeneklerini dengeleme konusunda en iyileridir.

İlk görüşmenizde aşağıdaki noktaları göz önünde bulundurun:

• Bulduğunuz doktor hastayla kendi mi görüşüyor yoksa bir danışman mı kullanıyor? İlk görüşmeniz sırasında, ameliyatınızı gerçekleştirecek olan doktor ile görüştüğünüzden emin olun.
    • En az beş hastanın adını ve telefon numarasını sorun, saç ekimi doktoru ile ilgili deneyimlerini öğrenmek için iletişime geçebilirsiniz.
    • Doktorunuz önce ve sonra çekilmiş fotoğraflar gösterebilir. Fotoğrafların saç çizgisi ve orta ön kafa derisi hakkında net bir görüntü sağladığından emin olun.
    • İndirim anlaşmaları konusunda dikkatli olun. İndirim anlaşması veya kampanya bulursanız, prosedürün gerçekte ne gerektirdiğini araştırdığınızdan emin olun. En iyi ve en güvenilir saç ekimi prosedürünü aldığınızdan emin olmalısınız.

Neden Farklı Merkezler Arasında Maliyet Değişiyor?

Farklı merkezler arasında maliyet değişiminin arkasında birçok neden vardır. Daha yüksek bir maliyet, daha iyi sonuçlar anlamına gelmez.

• Bazı merkezlerin reklam ve pazarlama için büyük bir bütçesi vardır. Yani, maliyeti hastalardan kazanmaya eğilimlilerdir.
    • Bazı merkezler bir kliniğin başkanlığını yürütür ve doktorlar ve teknisyenler işin ehlidir. Bu da genel anlamda, maliyeti yükseltir.
    • Bir kişinin hayatında sadece bir kez saç ekimi prosedürüne girmesi muhtemel olduğundan, yaşam boyu sürecek en iyi sonuçları elde etmek için doğru doktora seçilmesi son derece önemlidir. Prosedürün net sonucu, hekimin becerisi, bilgisi, samimiyeti, çalışkanlığı ve şefkatine bağlıdır.