Argan Yağının Cilde Faydaları

• Argan Yağının Cilde Faydaları

Argan yağı, Fas’a özgü argan ağaçlarında yetişen çekirdeklerden yapılır. Çoğu zaman doğrudan doğruya (doğrudan cilde) uygulanabilen veya birkaç sağlık yararı sağlamak için yutulan saf yağ olarak satılmaktadır. Ağızdan alınacaksa, kapsül formunda olmalıdır. Aynı zamanda şampuanlar, sabunlar ve nemlendiriciler gibi çeşitli kozmetik ürünlerine de karıştırılır.

Argan yağı geleneksel olarak cilt, saç ve tırnak sağlığını geliştirmek için topikal olarak kullanılır. Cilt sağlığını güçlendirmek için, güçlü bir kombinasyon oluşturan çeşitli yararlı özellikler ve vitaminler içerir.

Güneş hasarından korur

Güneş ve Kadın

Faslı kadınlar, cildini güneşten korumak için uzun bir süre argan yağı kullanmıştır, bu uygulama 2013 çalışmasıyla desteklenmiştir. Bu çalışmada argan yağındaki antioksidan aktivitenin, cildin güneşten kaynaklanan serbest radikal hasarına karşı korunmasına yardımcı olduğu bulunmuştur. Argan yağı güneş yanığı ve hiperpigmentasyonu önler. Uzun vadede, melanom dahil olmak üzere cilt kanseri gelişmesini önlemeye yardımcı olabilir. Bu faydalar için argan yağını, cildinize topikal (bölgesel) olarak uygulayabilirsiniz.

Cildi nemlendirir

Temiz cilt

Argan yağı, belki de en yaygın şekilde nemlendirici olarak kullanılır. Bu yüzden genellikle losyonlarda, sabunlarda ve saç kremlerinde bulunur. Nemlendirici bir etki için topikal olarak uygulanabilir. Argan yağı ciltte su tutulumunu geliştirmeye yardımcı olabilecek, yağda çözünebilen bir antioksidan olan E vitamini içerir.

Bir dizi cilt rahatsızlığını tedavi edebilir

Cilt

Argan yağının, antioksidan ve anti-inflamatuar özellikleri mevcuttur ve bu etkiler psoriasis ve rosacea gibi inflamatuar cilt rahatsızlığı için tedaviye destek sağlar.

En iyi sonuç için, saf argan yağını doğrudan sedef hastalığından etkilenen cilt lezyonlarına uygulayın. Beraberinde dermatoloğunuzun önerdiği tedavilere ek olarak. Rosacea ise zaman zaman oral tedavi gerektirebilir bu nedenle tedaviye dermatoloğunuz ile devam etmek en doğrusudur.

Sivilceyi azaltabilir

Sivilce

Akne, genellikle hormonların neden olduğu aşırı sebumun bir sonucudur. Argan yağı, cilt üzerindeki sebum miktarlarını etkili bir şekilde düzenleyebilen anti-sebum etkilere sahiptir. Argan yağı, birkaç farklı sivilce türünün tedavi edilmesine yardımcı olabilir ve daha yumuşak ve daha sakin bir cilt geliştirmenize destek verir. Argan yağını veya argan yağı içeren yüz kremlerini akne tedavinize ek olarak cilde en az günde iki kez uygulayın. Hem akne tedavisinin irite edici etkisini hafifletmiş olursunuz, hem cildiniz nemlenmiş olur, antiinflamatuar etkisi de akne lezyonlarının düzelmesi için ek yarar sağlar.

Cilt enfeksiyonlarını iyileştirir

Argan yağının geleneksel kullanımlarından biri cilt enfeksiyonlarını tedavi etmektir. Argan yağı hem antibakteriyel hem de mantar öldürücü özelliklere sahiptir. Bu sebeple, hem bakteriyel hem de mantar enfeksiyonlarının tedavi edilmesine ve önlenmesine yardımcı olur. Mevcut tedavinize ek olarak etkilenen alana argan yağını günde en az iki kere topikal olarak uygulayın.

Yara iyileşmesini hızlandırır

argan yağı

Argan yağında bulunan güçlü antioksidanlar ve E vitamini kombinasyonu yaraların ve kesiklerin daha hızlı iyileşmesine yardımcı olmak için kullanılabilir. Bu faydayı vücudunuzda deneyimlemek için düzenli olarak argan yağı kullanabilirsiniz.

Atopik dermatiti rahatlatır

Atopik dermatit kaşıntı ve deride kızarıklık gibi semptomları olan yaygın bir cilt rahatsızlığıdır. Araştırmalar, argan yağının etkilenen bölgeye topikal olarak uygulanmasının semptomların tedavisine yardımcı olabileceğini bulmuştur. E vitamini ve argan yağında bulunan doğal iltihap giderici özellikleri, bu yatıştırıcı etkiye yol açabilir.

Yaşlanma karşıtı etkileri vardır

Cilt Yaşlanması

Argan yağı uzun zamandır yaşlanma karşıtı bir tedavi olarak kullanılmaktadır. Sadece anekdotsal kanıtlarla desteklense de, postmenopozal katılımcılarla yapılan yeni bir çalışma bu iddiayı destekleyebilmiştir. Araştırmacılar, oral ve kozmetik argan yağı kombinasyonunun cildin elastikiyetinde önemli bir artışa yol açtığını bulmuşlardır. Bu sebeple, etkili bir anti-aging tedavisi sağlamıştır. Argan yağını doğrudan cilde uygulayarak, düzenli olarak oral takviye alarak ya da her ikisini de yaparak bu faydalarını görebilirsiniz.

Cilt çatlaklarını önler ve azaltır

Cilt Çatlakları

Cilt çatlakları özellikle hamilelik sırasında yaygındır, ancak herkeste meydana gelebilir.

. Argan yağı cilt çatlaklarını erken dönemde önlemeye ve tedavi etmeye yardımcı olur. Argan yağını doğrudan etkilenen bölgeye günde en az iki kere uygulayın. En iyi sonuç için cilt çatlakları oluşabilecek veya oluşmaya başlamış bölgelere sürün.

Yan etkiler ve riskler

Argan Yağ

Argan yağı çoğu insan için genellikle güvenli kabul edilir. Bununla birlikte, bazı bireyler küçük yan etkiler yaşayabilir. Topikal olarak kullanıldığında, argan yağı cildi tahriş edebilir. Döküntülere veya sivilce oluşumuna neden olabilir. Bu, fındık alerjisi olanlarda daha yaygın bir tepki olabilir. Bunu önlemek için cildinizi tahriş etmeyeceğinden emin olmak amacıyla, argan yağını cildinizin küçük bir bölümü üzerinde test etmelisiniz.

Ağızdan alındığında, argan yağı mide bulantısı, gaz veya diyare dahil sindirim bozukluğuna neden olabilir. Ayrıca iştahsızlığa neden olabilir ve bazı insanlar döküntü gibi cilt reaksiyonları yaşayabilir. Ayrıca nadir de olsa uyku güçlüğü, genel halsizlik, aşırı duygusallık da yaşanabilir. Bu belirtilerden herhangi biriyle karşılaşırsanız hemen argan yağı takviyesi almayı bırakın.