Yıllık Tecrübe
Diploma & Sertifika

Mezoterapi ile Leke Tedavisi

Mezoterapi Nedir?

Mezoterapi, doğal bitki özleri, homeopatik ajanlar, ilaçlar, vitaminler ve diğer biyoaktif maddeler içeren karı­şımın, çok ince uçlu iğneler ile, çok küçük miktarlarda ve değişik yoğunluklarda deri içine veya deri altına enjeksiyonla uygulandığı bir tekniktir.

İşlem Süreci

İşlem öncesinde hastaya 10-15 dakika sürecek lokal anestezi kremi uygulanır.

Sonrasında işlem 10 dakika içerisinde tamamlanır.

Toplamda yarım saat süren bu uygulama tam bir öğlen arası uygulamasıdır.

İşlem Sonrası

Çok ince uçlu iğneler kullanıldığı için işlem sonrası kanama ve morarma çok beklenmez.

Fakat hassas bünyelerde yarım saat içerisinde geçecek iğne ucu izleri oluşabilir.

Hastalar işlem sonrası her tedavide olduğu gibi güneş kremi kullanmalıdırlar.

Mezoterapi  Ne işe yarar?

Leke, deride belirli bölgelerde, yüzeysel ve/veya derin deri katmanlarında melanin denen renk maddesinin ve/veya bunları üreten hücrelerin (melanositlerin) artması sonucu oluşan bir durumdur. Ultraviyole, genetik, hormonal nedenler, deride inflamasyon (yangı) vb faktörler sonucu ortaya çıkar. Bazı hiperpigmentasyon hastalıklarında eş zamanlı olarak deride incelme, kolajen ve elastin liflerde bozulma, oksidatif stres, kan damarı sayısı, çapı, yoğunluğunda artma, melanosit denen renk hücrelerinin derinin derin kısımlarına doğru yer değiştirmesi gibi fotoyaşlanma belirtileri de görülebilir.

Mezoterapi, Yüz; boyun, dekolte ve eller için özellikle antiaging, leke ve  izler için kullanılır. Bununla beraber saç dökülmelerinde saç tedavisi olarak saça injeksiyon edilir. Selülit tedavisinde ise özellkle bacaklar, kalça ve kol bölgesinde cildi sıkılaştırmak, selülit görüntüsünü azaltmak ve cilt kalitesini iyileştirmek amacı ile uygulanır.

Mezoterapi etkisini nasıl gösterir?

Leke mezoterapisinde kullanılacak olan karışımda, pigmentasyon artışına neden olan enzimlerin etkisini azaltan, antioksidan, antiinflamatuar ve antiaging etkinliği olan, melaninin, renk hücrelerinden derinin üst tabaka hücrelerine geçişini engelleyen ya da  melanin maddesinin parçalanmasını sağlayan maddeler kullanılır. Sonrasında parçalanan bu molekül vücutta atılır. Ayrıca antioksidan içeriği ile bozulmuş cildi yeniden yapılandırarak onarır.

Mezoterapi işlemi öncesi dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

İşlemden 1 hafta öncesinden itibaren kan sulandırıcı ilaçlar, romatizmal ilaçlar, aspirin ve gıda takviyesi alınmamalıdır. Uygulama yapılacak bölgeye son 1 haftadır soyucu veya tahriş edici bir ilaç veya kozmetik ürünü kullanılmamış olmalıdır.

Hamen işlem sonrası işime geri dönebilir miyim?

Tabi , işlem sizi sosyal ortamdan alıkoymaz. Toplamda 30 dakika sürecek işlem, tam bir öğlen arası uygulamasıdır

Leke tedavilerinde mezoterapi işlemi tek başına mı uygulanır?

Herkezin cildinin ve lekesinin yapısı farklıdır. Daha önce alına tedaviler, cildinizin rengi, tedaviye uyumunuz, bunların hepsi dermatoloğunuzun hassaslıkla değerlendireceği faktörlerdir. Dermatoloğunuz uygun görürse bu faktörleri de baz alarak tedaviyi diğer sistemler ile kombine edebilir.

İşlem etkisini ne zaman gösterir?

Birinci haftada cildinizde parlama ve nemlenme etkisini hissetmeye başlarsınız, 3. hafta civarında  etki başlar. Tabi sizin kullandığınız ev devam ürünleri ve güneş kremi , etkinin daha çabuk başlamasını ve uzun sürmesini sağlar.

Etki kalıcı bir etki midir?

Bu sonuç tamamen size bağlıdır. Tedaviye uyumunuz ve güneş kremi kullanım alışkanlığınız tam ise lekeniz kolay kolay geri gelmeyecektir.