Nem Aşısı ve Kolajen Aşısı Arasındaki Fark Nedir?

• Nem Aşısı ve Kolajen Aşısı Arasındaki Fark Nedir?

Kolajen, doğduğumuz andan itibaren vücudumuzda bulunan bir proteindir. Kemiklerde, kaslarda, ciltte ve tendonlarda bulunan kolajen, bedeni bir arada tutan insan vücudunun en önemli yapı taşlarından birisidir. Güç ve yapı sağlamak için bir yapı iskelesi oluşturur. Kolajen, yapısal güç sağlamasının yanı sıra cildimize esneklik ve sağlamlık kazandıran temel yapı taşıdır. Cildin yaşlanma belirtilerine verdiği tepkiyi azaltarak cildin daha genç ve güzel bir görünüme sahip olmasını sağlar ve kollajen üretimi yavaşlayınca ciltte sarkmalar, gevşemeler, kırışıklıklar meydana gelmeye başlar.

Ne yazık ki, zamanla bu protein vücut tarafından daha az üretilmeye başlar ve bu da yaşlanma belirtileriyle sonuçlanır. 20 yaşımızdan sonra kolajen miktarımız her yıl zalır. Yaşla birlikte genetik faktörler, sigara kullanımı, güneş hasarı, yüksek şekerli beslenme tarzı bu süreci hızlandırmaktadır. Kolajen aşısının cildiniz için faydalı olabileceği yer de burasıdır.

Kolajen aşısı, cildin doğal kolajeninin yenilenmesine yardımcı olur. Bu sayede, ince çizgi ve kırışıklıklar azalır, cildin esnekliği artar, akne ve yara izleri azalır. Ciltte sıkılaşma olur. Düzenli uygulamalar sayesinde ciltteki iyilik hali devam eder.

Nem aşısı ise, içerdiği hyalüronik asit ile cildin kaybettiği nemi geri kazandırır. Hyalüronik asit kendisinden 1000 kat daha fazla su tutma yeteneğine sahiptir. Cilt içerisine uygulandığı zaman su tutucu etkisi ile cilt daha nemli hale gelir, canlanır, matlığı azalır. Kolajen sentezini de tetikleyerek cildi destekleyen dokuları yeniler ve cildin daha geç sarkmasına yardımcı olur. Tek seansta cildin neminde artış gözlemlenir, cildin ihtiyacına göre ortalama 3 seans olarak uygulanmaktadır. Peki, nem aşısı ve kolajen aşısı tam olarak nedir ve birbirinden nasıl farklıdır?

Nem Aşısı Nedir? Faydaları Nelerdir?

Nem Aşısı
    Nem aşısı, cildin ihtiyacı olan hyalüronik asidi ona sağlayarak yeniden daha nemli ve sıkı görünmesine yardımcı olur. Ciltte ortalama 1 hafta içinde gözle görülür bir nem artışı sağlanır. Yüzde yüz saf hyalüronik asit içerdiğinden, cilt için herhangi bir riski yoktur.

Bir yaşlanma karşıtı tedavi olarak uygulanan nem aşısı, ciltte sorun yaratan hücreleri çalıştırmak için hyalüronik asitten yardım alır. Bu, hücreleri aktive edip cildin yenilenmesini sağladığından, yeniden daha nemli ve daha sıkı bir görünüme kavuşmasına yardımcı olur. Cildi daha genç ve yumuşak bir dokuya ulaştırır.

Nem aşısı, içerdiği 0 saf hyalüronik asit ile enjeksiyon yöntemiyle uygulanır ve cilt altına hyalüronik asit enjekte edilir. Hyalüronik asit içeren dolgulardan farkı, hacim kaybını gidermekten ziyade, cilde nem takviyesi yaparak sıkılığını ve elastikiyetini geri kazandırmaktır.

Nem aşısı; cilt sarkmaları, kırışıklıklar, lekelenmeler ve cilt çatlakları gibi birçok cilt problemini gidermeye yardımcı olur.

Kimler Nem Aşısı Yaptırabilir?

Nem aşısı, yüzde yüz saf hyalüronik asit içerdiğinden ve cildin nemini arttırmak içi uygulanan bir tedavi olduğundan herhangi bir yaş sınırlandırması yoktur. Genel olarak, 20 yaşın üzerindeki kadın ve erkekler, hem yüz ve boyun hem de vücudun diğer bölgelerindeki yaşlanma belirtilerini azaltmak veya önlemek için tercih edebilir.

Gebeler ve emziren kadınlar, nem aşısı için mutlaka bir uzmana danışmalıdır.

Nem Aşısının Riski Var Mı?

Nem aşısı, cilt açısından herhangi bir yan etki ve komplikasyon riskine sahip değildir. İçerisinde saf hyalüronik asit bulunduğundan, alerjik bir reaksiyon görülmesi de söz konusu değildir.

Acı/ Ağrı Var Mı?

Hem nem aşısı hem kolajen aşısı acılı ve ağrılı işlemler değildir. Enjeksiyon yöntemiyle cilt altına gönderildiklerinden, tedaviden önce doktor tarafından uyuşturucu krem uygulandığından, işlem sırasında rahatsız edici bir acı veya ağrı yaşanmamaktadır.

Nem Aşısı Kaç Seans Gereklidir?

Nem aşısının seans sayısı cildin ihtiyacına göre belirlenir. Düzenli aralıklarla, ortalama 3-4 seans yapılmaktadır. Seanslar, genellikle 10-14 gün ara ile yapılır. Seans sayısını, doktorunuz cildinizin ihtiyacına göre belirleyecektir.

Nem Aşısının Etkisi Ne Zaman Görülür?

Nem aşısı, işlemden hemen sonra etkilerini gösterir. Cilt daha parlak, daha sağlıklı ve daha nemli görülür. Ancak, en etkili sonuçlar için birkaç gün geçmesi gerekmektedir.

Kolajen Aşısı Nedir? Faydaları Nelerdir?

Kolajen Aşısı
    Kolajen, yukarıda da belirtildiği gibi vücutta en bol bulunan proteindir. Sadece deride değil; kıkırdakta ve kemiklerde de bulunur. Kolajen aşısı, sığır kolajeninden elde edilen kolajenin enjeksiyon yöntemiyle cilt altına gönderilmesini içerek yaşlanma karşıtı bir tedavidir. Kolajen aşısının öne çıkan faydaları:

Cildin doğal kolajenini yeniler
    Zamanla, vücutta kolajen yıkımı meydana gelir ve bu da cildin yaşlanmasına neden olur. Kolajen aşısı, vücudun kaybettiği kolajeni sağlayarak cildin elastikiyetini geri kazandırır.

Cildin daha genç görünmesine yardımcı olur
    Cildin sıkılığından sorumlu bir protein olduğundan, kolajen aşısı cildin daha genç görünmesine yardımcı olur.

İzlerin ve skarların görünümünü azaltır
    Kolajen aşısı, cildin kaybettiği kolajeni yerine koymaya yardımcı olduğundan, cildin kendini yenileme süresini hızlandırır. Bu da, yara izleri ve skarların görünümünü iyileştirmeye yardımcı olur. Bu tarz durumlarda, doğrudan yara izi veya skarın altına enjekte edilebilir.

Kimler Kolajen Aşısı Yaptırabilir?

Kolajen aşısı, 20’li yaşlardan itibaren yaşlanma belirtilerini önlemek ve azaltmak için uygulanabilir. Kolajen kaybının belirgin olduğu kişilerde, mevcut elastikiyet kaybını gidermede oldukça etkili bir tedavidir.

Kolajen Aşısı Hangi Bölgelere Uygulanır?

Kolajen aşısı; tüm yüz ve vücudun yenilenmesi için uygulanabilir. Bağ dokusu ve dermisi yenileyerek cildin elastikiyetini arttırır, kırışıklık ve yaşlanma belirtilerini azaltır. Akne skarları ve yara izlerinin giderilmesine yardımcı olur. Vücutta ise hem dekolte ve göğüs hem de karın ve kalça sıkılaştırma için faydalı olabilir. Kısacası, enjeksiyon bölgesinde cilt altı dokuları yenileyerek onarır ve daha genç bir görünüme kavuşturur.

Kolajen aşısı kimler için uygun değildir?

Gebeler ve emziren anneler, bağışıklık sistemi zayıf olanlar, şeker hastaları, uygulama bölgesinde enfeksiyon olan kişiler, kanser tedavisi görenler ve yakın zamanda derin kimyasal peeling yaptıran kişiler, kolajen aşısı için uygun adaylar değildir.

Kolajen aşısının etkileri ne zaman görülür?

Kolajen aşısının etkilerinin görülmesi için ortalama 1-2 hafta geçmesi gerekmektedir. Etkiler, zamanla artarak devam etmektedir. En iyi etkiler için, ortalama 14 gün ara ile 3-4 seans önerilmektedir. Seanslar tamamlandıktan sonra, cilt elastikiyeti ve dokusunda belirgin iyileşmeler gözlemlenmektedir.

Kolajen aşısının etkileri ne kadar sürer?

3-4 seans olarak uygulanan kolajen aşısının etkileri ortalama 1-1.5 yıl boyunca devam etmektedir. Bazı kişilerde, 3-6 ay aralıklarla hatırlatma enjeksiyonları gerekebilir. Bu, etkilerin daha uzun vadeli olmasını sağlayacaktır.

Aslında düzenli uygulamada iki işlemin etkileri de hemen hemen aynıdır. Cildi nemli tutmak, cilt kalitesini arttırmak, gözenekleri sıkılaştırmak, çizgileri azaltmak, cilt tonunda eşitlik. Hem kolajen hem hyalüronik asit miktarı zamanla vücudumuzdan azaldığı için bu molekülleri hem hedef organa uyguluyor olmak, hem de besin desteği olarak almak, cilt ve vücut sağlığımız için oldukça önemlidir.

Kaynaklar

Benefits (and Side Effects) of Collagen Injections https://www.healthline.com/health/collagen-injections

Youth Vaccine IAL System https://www.hlc.com.tr/en/youth-vaccine-ial-system/

Collagen vaccine https://www.drneslihanyuksel.com/en/face-aesthetic/collagen-vaccine/#:~:text=What Is Collagen Vaccine?,protein in the human body.