Medikal Cilt Bakımı Neden Faydalıdır?

• Medikal Cilt Bakımı Neden Faydalıdır?

Cildinize özen göstermek; vücudun çevreye karşı birincil savunması olduğu için genel sağlığınız için yapabileceğiniz en faydalı şeylerden biridir. Yaşlanma, zaman içinde hepimizin başına gelen doğal bir olay olsa da; daha sağlıklı, daha genç bir görünüm için cilt hasarını önlemenin ve onarmanın çeşitli yolları vardır.

İyi göründüğümüzde kendimizi daha iyi hissederiz. Ancak, bir profesyonelin yardımıyla yüksek kaliteli cilt bakımı rutini geliştirmenin ve sürdürmenin cilt sağlığınız üzerinde birçok olumlu etkisi olur. Uzun vadeli cilt hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olması için bir dermatolog ziyaretinin birçok benzersiz faydası da vardır.

Peki, profesyonel medikal cilt bakımı ne işe yarar? Herkes yaptırmalı mı? Medikal cilt bakımının faydaları nelerdir? Daha önce hiç cilt bakımı yaptırmadıysanız, bu soruların cevabını merak ediyor olabilirsiniz. Herhangi bir profesyonel cilt bakımı, genel olarak üç temel adımdan oluşur; temizleme, peeling ve cilt tipinize özel uygun bir maske uygulaması.

Medikal cilt bakımı ne sıklıkla yapılmalı?

medikal cilt bakımı

Cildinizi en iyi durumda tutmak ve sonuçları korumak için, en az 4 haftada bir cilt bakımı yaptırmanız faydalı olacaktır. İki seans arasında, günlük olarak cildinizi doğru şekilde temizleyerek ve nemlendirerek cildinize iyi bakmanız da çok önemlidir.

Dermatoloğunuz, ihtiyaçlarınıza göre cildinizin durumuna ve cilt tipinize uygun ürünler önerecektir. Düzenli olarak profesyonel cilt bakımı yaptırdığınızda, cildinizdeki farkı görmeye ve hissetmeye başlayacaksınız. Peki, neden 4 haftada bir cilt bakımı yaptırmak gerekiyor?

Cilt hücre yenileme döngümüz 28 gün sürer. Bu nedenle, cildin elastin ve kolajen üretimine yardımcı olmak için profesyonel bir yüz bakımı yaptırmak çok önemlidir. Medikal bakım ayrıca; tıkanmış gözenekleri temizlemeye ve ölü deri hücresini temizlemeye yardımcı olur.

Profesyonel bakım, aslında cildinize bakmanın en iyi yollarından biri olan çok aşamalı cilt tedavisidir. Temizler, cildi eksfoliye eder ve besler, temiz ve iyi nemlendirilmiş bir cilt sağlayarak cildinizin daha genç görünmesine yardımcı olur.

Ev bakımlarını ihmal etmeyin!

evde cilt bakımı

Evde doğru ürünler kullanmanın, profesyonel cilt bakımının en iyi sonuçlarını daha hızlı elde etmenize yardımcı olacağını akılda tutmak da çok önemlidir. Bunun arkasındaki neden, ortalama bir saatlik profesyonel bakımdan sonra cildinizin nemli, temiz ve nefes alabildiğini hissetmesidir. Bu nedenle, her gün evde iyi bir cilt bakımı uygulamak, sonuçlarınızı daha uzun süre dayanacak şekilde iyileştirecektir.

Yüzünüzü her zaman cilt tipinize uygun bir temizleyici ile temizleyin. Ardından tonik ve iyi bir nemlendirici uygulayın. Cildinizin ihtiyaçlarına göre, nemlendiriciden önce serum uygulamak da önemlidir. Makyajınızı tüm bu işlemlerden sonra yapabilirsiniz.

Kulağa çok fazla iş gibi gelse de, doğrudan yüzünüze fondöten uygulamak yapabileceğiniz en kötü şeydir. Çünkü, fondötenin cildiniz tarafından emilmemesi gerekir. Fondötenin altına bir astar kullanmak, cildinizle fondöten arasında bariyer oluşturmaya yardımcı olur. Böylece, gözenekleriz de tıkanmayacaktır.

Medikal cilt bakımı aşamaları nelerdir?

Profesyonel bir cilt bakımı; temizleme, bakım ve nemlendirme adımlarından oluşur:

Ön temizleme

Bu aşama, makyajınızın çıkarıldığı ve dermatoloğunuzun ilk kez cildinize gerçekten dokunacağı adımdır. Cildinizin makyajsız durumu ve hassasiyetiniz belirlenecektir.

Buhar altında temizlik

Bu aşama, dermatoloğunuzun cildinizi önemli ve aktif bileşenlerin maksimum emilimi için hazırladığı, ayrıca ölü deri hücrelerini çıkardığı aşamadır. Bu adımda buhar önemlidir. Çünkü, cildi ve kıl köklerini yumuşatmaya yardımcı olur ve tıkanıklığı giderir.

Yüzünüze evde kaynar su dolu bir tencerenin üzerinde tutarak aynı faydaları elde edebileceğinizi mi düşünüyorsunuz? Yanılıyor olabilirsiniz. Cildinize ve ne kadar buhar gerekebileceğini bilen bir uzman olmadan; tahriş, aşırı uyarılma ve hatta hafif bir yanık riski ile karşı karşıya kalabilirsiniz. Bu nedenle, buharlı temizlik, mutlaka bir uzman tarafından yapılmalıdır.

Komedon ve siyah nokta temizliği

Dermatoloğunuz bunun gerekli olduğuna karar verirse, komedonları nazikçe çıkaracaktır. Ancak, bu aşamayı evde yapmaya çalışmayın. Doktorunuz, buharla cildinizi yumuşattı ve bunu cildinize zarar vermeden yapmak için doğru araçlara sahiptir. Ayrıca, tamamen steril bir ortamda çalışır ve hiçbir kir veya bakterinin geri itilmemesini sağlayacaktır.

Peeling

Bu aşamada, cildinizin hassasiyet seviyesine bağlı olarak uygun peeling yöntemi seçilir. Peeling uygulamak; taze, yeni cilt hücrelerini ortaya çıkaracak, cildinizin dokusunu pürüzsüzleştirecek, kırışıklıkların görünümünü iyileştirecek ve cildinizi nemlendirecektir.

Profesyonel cilt bakımının en büyük faydalarından biri, bu profesyonel ve güçlü eksfoliasyonu alacağınız yerdir.

Yatıştırma ve sakinleştirme

Peeling gibi işlemler ile cildi her canlandırdığınızda, daha sonra onu sakinleştirmeniz gerekir. Bu adım, peeling sonrası cildinizi yatıştırmayı sağlamak için uygulanır. Unutmayın, medikal cilt bakımında uygulanan her adım, profesyonel bir bakımdan en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olmak içindir.

Güçlendirici tedavi

Bu aşamada, dermatoloğunuz cildinizi özel karışımlı bir serum veya cilt problemlerinize göre hedefe yönelik bir tedavi ile besleyecektir. Bu aşama; aşırı yağ, görünür kılcal damarlar, çizgiler ve kırışıklıklar veya cildinizle ilgili herhangi bir şey olsun, en büyük endişenize gerçekten odaklanabileceği yerdir.

Daha sonra, uygun maske uygulayacaktır. Maske, aktif maddeleri cildinizin derinliklerine işleyerek yüzünüzden en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olur.

Nemlendirme

Bu aşama, yeni taze ve cildinizin hedeflenen bir serum ve günün saatine bağlı olarak güneş kremi veya nemlendirici ile korunacağı adımdır.

Profesyonel cilt bakımı sonrası nelere dikkat edilmeli?
    Bir uzman tarafından yapılan medikal bir cilt bakımından sonra, cildiniz oldukça hassastır. Görebileceğiniz herhangi bir siyah veya beyaz noktayı patlatmak cazip gelse de, etkili sonuçlar için ellerinizi cildinizden uzak tutun. Bu, tahriş ve olası yara izine neden olabileceğinden oldukça önemlidir. Bazen, henüz ortaya çıkmaya hazır olmadığı için doktorunuzun çıkarmadığı lezyonlar da olabilir.

Ağır makyaj ürünlerinden kaçınmak de önemlidir. Peeling nedeniyle cildiniz kızarık görünüyorsa, tam kapatıcı fondöten kullanmak isteyebilirsiniz. Ancak, gözenekleriniz henüz açık olduğu için, özellikle işlemden en az bir gün sonrasına kadar cildinize makyaj ve ağır ürünler kullanmaktan kaçınmak akıllıca olacaktır. Makyaja ara vermek, daha önce kullanılan serumların, kremlerin veya peelinglerin de daha etkili olmasını sağlayacaktır.

Ek olarak, cilt bakımı yaptırdıktan sonra tonik kullanımına da dikkat etmeniz gerekir. Toniğiniz, özellikle alkol bazlıysa veya peeling etkili bileşenler içeriyorsa, 1-2 gün boyunca tonik uygulamayın. Bu bileşenler, cildin tahriş olmasına veya kurumasına neden olabilir.

Medikal cilt bakımı sonrası nelerden kaçınmalı?

Profesyonel cilt bakımı sonrası evde bakım söz konusu olduğunda, ürünlerde aşırıya kaçmamak en iyisidir. Cildinizi tahriş edebilecek herhangi bir bileşenden birkaç gün boyunca uzak durmalısınız. Buna; retinoller, evde kullanılan peelingler ve salisilik asitli temizleyiciler ve tonikler de dahildir. Bu ürünler, cilt bakımı sonrası elde edilen ışıltıyı kızarıklığa dönüştürebilir.

Cilt maskelerinden kaçınmak da en iyisidir. Örneğin, akne tedavisi için tasarlanmış birçok yüz maskesi, cildinizde hassasiyete neden olabilir. Bu kuralın bir istisnası, hyalüronik asit içeren nemlendirici maskelerdir. Nem maskeleri, profesyonel cilt bakımı sonrası için etkili birer seçenektir.

Medikal bakım sonrası hangi ürünleri kullanacağınızdan emin değilseniz, tedavi sonrası cildinizde ne kullanacağınız konusunda dermatoloğunuzdan tavsiye almak her zaman iyi bir fikirdir.

Güneşten korunmayı ihmal etmeyin!

güneş

Cilt bakımı yaptırdıktan sonra havuz veya deniz kenarında oturma planlarınızı iptal etmelisiniz. Cildiniz, henüz pul pul döküldüğü için daha hassas ve güneşin zararlı ışınlarına karşı savunmasızdır.

Birkaç gün sonra, cildinizin güneşe olumsuz tepki vermesi konusunda daha az endişe duyabilirsiniz. Ancak yine de, her gün en az 30 SPF veya daha yüksek korumalı bir güneş kremi kullanmak akıllıca olacaktır.